Školní žákovský parlament 2025/26

Protože i malý plavčík může mít velké nápady – a když dostane šanci, dokáže pohnout celou lodí.

stanovy parlamentu
parlamentáři 2025/26
školní žákovský parlament

Společně tvoříme školu, kde má každý místo a každý nápad smysl.

Žákovský parlament naší školy není jen formální skupinou – je to živý motor změn, který přináší svěží vítr do plachet naší každodenní školní plavby.
Naši plavčíci nepřestávají přemýšlet, jak udělat ZŠ Zelená 42 ještě přátelštějším a inspirativnějším místem. Kromě plánování tematických dnů a školních projektů se aktivně podílí na:
zlepšování školního prostředí – od návrhů na zvelebení tříd a chodeb až po „ekohlídky“, které dbají na udržitelný provoz školy, meziročníkové spolupráci – starší plavčíci pomáhají mladším při společných akcích a tím budují mosty mezi třídami, komunikaci s vedením školy – parlament je skutečným mostem mezi žáky a dospělými členy posádky.

Adaptační Teambulding žákovského parlamentu v Těšíně

žákovský parlament

Fandíme Baníku

Zelená naděluje Baníku

V záplavě předvánočních povinností jsme si již popáté našli čas pro naše baníkovské fotbalisty. Připravili jsme pro ně nazdobený stromeček s dárky, které pro ně vyrobily děti z 1. stupně, perníčky a sladkou sušenku ve tvaru dresu. Akce proběhla ve velmi přátelské atmosféře, za tým slavnostně rozsvítil stromeček Michal Frydrych a všichni jsme si popřáli šťastné a veselé Vánoce a úspěšný rok 2025.

koordinátoři parlamentu

Koordinátoři žákovského parlamentu – tichá síla v pozadí

Zdeňka Burová

koordinátor parlamentu

Aktivity parlamentu

Anna Burová

koordinátor parlamentu

Aktivity parlamentu

Ivo Bernát

koordinátor parlamentu

Aktivity parlamentu

Něco málo o nás

Koordinátoři školního parlamentu jsou průvodci, kteří podporují žáky v jejich cestě k samostatnosti, odpovědnosti a aktivnímu občanství. Nesepisují za ně návrhy, ale pomáhají jim hledat cestu, jak je prosadit. Vytvářejí bezpečný prostor pro diskuzi, učí naslouchat i mluvit s respektem, propojují žáky s vedením školy a motivují je, aby se nebáli být slyšet. Jejich role není být kapitánem – ale být kompasem, na který se mladí plavčíci mohou spolehnout.
  • Být průvodcem žákovského parlamentu na ZŠ Zelená 42 je jako stát u kormidla lodi plné nápadů, energie a odvahy. Věřím, že když dáme dětem prostor mluvit, posloucháme je a bereme jejich podněty vážně, naučí se nejen spolupráci, ale i odvaze něco skutečně změnit.
    Mým úkolem není řídit – ale provázet, povzbuzovat a občas připomenout směr. Naši plavčíci mají chuť zlepšovat školní svět kolem sebe – a já mám to štěstí být u toho, když se jejich nápady mění v realitu.
    zdeňka burová
    koordinátor parlamentu
  • Na palubě školního parlamentu věříme, že každý plavčík má právo promluvit – a že jeho hlas může změnit kurz celé lodi. Učíme se držet kormidlo zodpovědnosti, plout v moři nápadů a navigovat školu směrem, který dává smysl všem. Nečekáme na zázrak z pevniny – vyplouváme sami, s odvahou, respektem a chutí měnit svět kolem sebe. Protože i malá vlna dokáže rozhýbat velké vody. A naše škola? Ta není jen loď – je to naše posádka, náš domov, náš maják v moři možností.
    ivo bernát
    koordinátor parlamentu

2025 – 2026

I malá vlna může rozhýbat celé moře – stačí odvaha začít.

Co jsme podnikali