Školní vzdělávací program ZELENÁ BUDOUCNOSTI
Naše škola nese jméno Zelená 42 – a právě zelená není jen součástí adresy, ale i směru, kterým se vydáváme. „Zelená budoucnosti“ je název našeho školního vzdělávacího programu, ale také filozofie, kterou naplňujeme každý den: chceme vést děti k odpovědnému, otevřenému a tvořivému životu v měnícím se světě.


Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání Zelená budoucnosti
Platný od 1.9.2007

Dodatek I. ke školnímu vzdělávacímu programu „Zelená budoucnosti“
Dodatek školního vzdělávacího programu pro základní vzdělávání „Zelená budoucnosti“ vydaného 1.9.2007 pod č.j. ZŠZ/250/2007 obsahuje změny v učebních plánech a doplňuje charakteristiky volitelných předmětů. Schválením školskou radou vstupuje v platnost 1.9.2009 a je tak závazný pro žáky 1. a 6. tříd od školního roku 2009/2010.

Dodatek II.: ke školnímu vzdělávacímu programu „Zelená budoucnosti“
Dodatek školního vzdělávacího programu pro základní vzdělávání „Zelená budoucnosti“ vydaného 1.9.2007 pod č.j. ZŠZ/250/2007 obsahuje změny v učebních plánech a doplňuje charakteristiky volitelných předmětů. Vstupuje v platnost 1.9.2013 a je tak závazný pro žáky 1. a 6. tříd od školního roku 2013/2014..

Dodatek III. ke školnímu vzdělávacímu programu „Zelená budoucnosti“
Dodatek školního vzdělávacího programu pro základní vzdělávání „Zelená budoucnosti“ vydaného 1.9.2007 pod č.j. ZŠZ/250/2007 obsahuje změny v učebních plánech. Předmět Druhý cizí jazyk bude vyučován až od 7. ročníku s každoroční dotací 2 hodin týdně. Změna v 7. ročníku je na úkor 1 hodiny ICT, která se přesouvá do 6. ročníku místo původního Druhého cizího jazyka. Dotatek III vstupuje v platnost 1.9.2015 a je tak závazný pro žáky 6. tříd od školního roku 2015/2016.

Dodatek IV. ke školnímu vzdělávacímu programu „Zelená budoucnosti“
Dodatek školního vzdělávacího programu pro základní vzdělávání „Zelená budoucnosti“ vydaného 1.9.2007 pod č.j. ZŠZ/250/2007 obsahuje změny v učebních plánech v souladu s novelou školského zákona č. 82/2015 Sb. a vyhláškou č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných a dle novelizace Rámcového vzdělávacího programu pro základního vzdělávání platného od 1.9.2016. Nově je definována charakteristika ŠVP s aktualizovanou terminologií. U předmětu Český jazyk mohou být na prvním stupni dvě hodiny z disponibilních hodin věnovány předmětům speciálně pedagogické péče. Nově byl zaveden ve 4. ročníku předmět Jazykové praktikum s využitím metody CLIL, tzn. rozšíření výuky anglického jazyka ve vybraných kapitolách ostatních předmětů. Dodatek IV vstupuje v platnost 1.9.2016 a je tak závazný pro žáky od školního roku 2016/2017.

Dodatek V. ke školnímu vzdělávacímu programu „Zelená budoucnosti“
Dodatek školního vzdělávacího programu pro základní vzdělávání „Zelená budoucnosti“ vydaného 1.9.2007 pod č.j. ZŠZ/250/2007 obsahuje změny ve volitelných předmětech. Jazykové praktikum s využitím metody CLIL, tzn. rozšíření výuky anglického jazyka ve vybraných kapitolách ostatních předmětů, je zavedeno ve 4. a 5. ročníku jako nepovinný předmět. Volitelný předmět Seminář z českého jazyka byl převeden do povinného předmětu Český jazyk, který byl tak navýšen v dotaci o jednu hodinu v 8. a 9. ročníku. V 9. ročníku se vyučují 3 volitelné předměty (2 z pohledu žáka) – Finanční gramotnost a výběr mezi předměty Technika a domácnost a Svět přírody. Dodatek V. vstupuje v platnost 1.9.2017 a je tak závazný pro žáky od školního roku 2017/2018.

Dodatek VI. ke školnímu vzdělávacímu programu „Zelená budoucnosti“
Dodatek VI. školního vzdělávacího programu pro základní vzdělávání „Zelená budoucnosti“ vydaného 1.9.2007 pod č.j. ZŠZ/250/2007 ruší nepovinné předměty na obou stupních, zavádí povinný předmět Anglický jazyk s dotací 1 hodiny týdně v 1. a 2. ročníku, snižuje o 1 hodinu týdně dotace předmětu Matematika v 1. ročníku a Prvouka ve 2. ročníku. V 5. ročníku pak dochází k dělení 1 hodiny Matematiky a Praktických činností. Dochází také k aktualizaci obsahu učiva předmětů Praktické činnosti a Hudební výchova – 1. stupeň, Tělesná výchova – 2. stupeň. Dodatek VI. vstupuje v platnost 1. 9. 2019 a je tak závazný pro žáky od školního roku 2019/2020.

Dodatek VII. ke školnímu vzdělávacímu programu „Zelená budoucnosti“
Dodatek VII. školního vzdělávacího programu pro základní vzdělávání „Zelená budoucnosti“ vydaného 1.9.2007 pod č.j. ZŠZ/250/2007 upravuje organizaci výuky Praktických činností ve 4. a 5. ročníku zavedením dvouhodinových bloků s paralelním dělením tříd na hodiny Matematiky. Součástí dodatku je i aktualizace vzdělávacího obsahu předmětu Praktické činnosti. Dodatek VII. vstupuje v platnost 1. 9. 2020 a je tak závazný pro žáky od školního roku 2019/2020.
co je naším kompasem
ZELENÁ BUDOUCNOSTI
Program „Zelená budoucnosti“ staví na klíčových principech:
Bezpečné a podporující prostředí – škola jako přístav, kde se každý žák může cítit přijatý, pochopený a motivovaný.
Kompetence pro život – důraz na dovednosti, které žáci skutečně využijí: kritické myšlení, spolupráci, digitální gramotnost, komunikaci a kreativitu.
Propojení s praxí a okolním světem – učíme se nejen v lavicích, ale i v terénu, v projektech, s odborníky i rodiči.
Environmentální výchova – příroda je naším učitelem i partnerem. Chceme, aby žáci chápali souvislosti a cítili odpovědnost za svět kolem sebe.
Individuální přístup a podpora talentu – každý plavčík má svůj rytmus a směr. Naším úkolem je pomoci mu najít správnou cestu.

Co to znamená v praxi?
ZELENÁ BUDOUCNOSTI
Moderní výuka s využitím technologií, projektového vyučování a mezipředmětových vztahů.
Zahraniční spolupráce, například v rámci programu Erasmus+, kde žáci i učitelé sbírají zkušenosti napříč Evropou.
Podpora čtenářství a tvůrčího psaní, matematických dovedností i přírodovědného bádání.
Žákovský parlament, třídnické hodiny a komunitní akce, které podporují demokracii, dialog a aktivní účast na životě školy.
Silné vazby na místní komunitu, spolupráce s neziskovými organizacemi, knihovnou, kulturními institucemi a podobně.

Co nabízíme našim žákům

Rozvoj jazykových dovedností pro děti
Naučte se jazyky zábavně.

Zlepšení digitální gramotnosti
Ovládněte technologie pro budoucnost.
Nové učebny robotiky a jazyků
Školní vzdělávací program
Zelená budoucnosti
Naše škola nese jméno Zelená 42 – a právě zelená není jen součástí adresy, ale i směru, kterým se vydáváme. „Zelená budoucnosti“ je název našeho školního vzdělávacího programu, ale také filozofie, kterou naplňujeme každý den: chceme vést děti k odpovědnému, otevřenému a tvořivému životu v měnícím se světě.